Jak si založit bankovní účet v Anglii

Protože co mám v peněžence mi tam dlouho nevydrží, rozhodla jsem se, nějak v březnu, že si založím účet v Anglii. Bydlela jsem ve městě Totton, asi o velikosti Brna. Bank tu je požehnaně, dohromady pět. Obchodů pár a i přesto jsem nakupovala a nakupovala. Nic si nedávala bokem. Tedy ano, dávala jsem si na školné, ale nic víc.

Co budete potřebovat:
Všechny doklady, co v UK máte. Já si s sebou vzala: pas, řidičský průkaz, občanský průkaz a raději i kreditní kartu z mé banky v ČR - Zuno.
Dále po vás banka může chtít proof of adress - doklad o tom, že žijete v UK. Tento dopis vám musí napsat vaše hosteská rodina nebo váš zaměstnavatel, pokud nejste jako au pair. Tento dopis můžete poslat poštou nebo ho osobně zanést do banky. Záleží, co vám řeknou.



Banky, se kterýma mám zkušenost. 


Snad nejznámější je Lloyds Bank - v televizi při žehlení prádla jsem uviděla jejich reklamu, ta mě zaujala a řekla si, že banka, jako je tahle nebude mít problém s tím, aby mi účet založila. Ale ejhle! Do této banky jsem šla jako první. Přišla jsem za paní k přepážce, řekla jí, že bych si ráda založila basic account (základní osobní účet). Paní se na mě usmála, jako na debila a řekla, že zavolá Natali. Jak mám sakra vědět, kdo to je?! Proč neřekla, že zavolá nadřízenou? Natali vyšla ze dveří, podívala se na kolegyni, která mi ji zavolala a bylo mi jasné, že si o mě myslí, že jsem špína. Na Natali jsem se usmála a čekala, co se bude dít. Nádhera mi řekla, že potřebuji takový ten papír, kde mi má hosteská rodina napíše, že u nich bydlím. Mluvila na mě, jako na debila. Zeptala jsem se jí, jestli myslí proof of adress a ona, že je skvělé, že vím, co po mně chce. Poděkovala jsem a s úsměvem posílající slečnu do míst, které musela líbat aby se na své místo dostala jsem odešla do další banky. Určitě jste pochopili, že k nim jsem se již nevrátila.

Internetové stránky: http://www.lloydstsb.com/

                                                       Zde je reklama, která mě zaujala.




Banka sídlící hned naproti je Nationwide - zde byli ohodně příjemnější. Paní u okýnka si ode mě vzala pas. Pokrok! Bohužel mi řekla, že nemá pravomoce k tomu, aby mi založila účet bez souhlasu manažera. WTF?! Nebyla jsem v Anglii minimálních 6 měsíců a potřebovala jsem zase ten list papíru. Ale já nechtěla žádat rodinu o to, aby mi napsali papír, že u nich bydlím. Zeptala jsem se, jestli mi bude stačit, když donesu dopis od knihovny, ve kterém mi přišly kartičky do knihovny. Paní mi řekla, že manažer bude v bance ve čtvrtek. Řekla jsem si, že se zastavím. Ve čtvrtek jsem tam přišla a fronta stála pomalu na ulici. Neměla jsem čas tam stát, měla jsem práci v domě. Otočila jsem se a šla to zkusit ještě vedle.

Internetové stránkyhttp://www.nationwide.co.uk/default.htm


Vedle, ano, na jedné ulici vedle sebe sídlí tři banky a tentokrát jsem šla do Barclays Bank Plc. Opět jsem šla k okýnku a paní mi řekla, že se mám posadit a počkat na chlapíka, co si na mě udělá čas a poví mi něco o účtech. Tohle sezení mělo trvat hodinu! Tak jsem si sedla a čekala. Za půl hodiny za mnou přišel a ukázal mi, kam si mám sednout a zeptal se, co chci. Tak jsem mu to řekla a on, že se podívá do systému, jestli mi může založit účet. Hádejte, co mu systém řekl. Ne, bez A4, kde bude černé na bílém, že vážně žiju v Tottonu, mi účet neudělají.

Internetové stránky: http://www.barclays.co.uk/



Má poslední naděje - HSBC. Nejmenší banka, ale také nejútulnější a nejvíce příjemní a ochotní pracovníci. Vystála jsem si frontu, došla k usměvavé paní, poněkolikáté jsem řekla, co bych ráda a paní, že není problém, domluvila mi schůzku s manažerkou, dala mi propagační letáčky, co vše si mám s sebou přinést a hotovo. Dostavila jsem se na smluvený termín, paní měla jen dvě minuty zpoždění, za což se upřímně omluvila. Sedly jsme do speciálního kanclíku, kde je i trezor, jaký znáte z filmů. Paní jsem dala všechny své doklady a dopis z knihovny s tím, jestli jí bude jako potvrzení o adrese stačit. Vyplnili jsme papíry a bylo hotovo. Dohromady mi přišly čtyři dopisy. V prvních třech bylo uvítání, pin ke kartě a v dalším informace o internetovém a telefonním bankovnictvím. V posledním, mnou nejvíce očekávaném byla kouzelná kartička! Nemůžu se na ni vynadívat! Krásná stříbrná karta s bílou mapou kontinentů.
HSBC má i pobočku v ČR.

Internetové stránky: http://www.hsbc.cz/ a anglické: http://www.hsbc.co.uk/

Reklama: 

Basic account - účet, kde máte vedení účtu, vklad peněz, výběr peněz, internetové bankovnictví, telefonní bankovnictví, placení v obchodech a kartu zdarma! 

Na co se mě při vyplnování dotazníku ptali?
Jméno, příjmení
Rodinný stav
Datum narození
Trvalé bydliště
Bydliště v UK
Kontakt - telefon můžete uvést svůj v ČR nebo v UK (já uvedla svůj v ČR), e-mail
Kolik hodin týdně pracuji
Kolik si týdně/měsíčně vydělám
Rodné příjmení matky za svobodna
Jak dlouho jsem v UK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář.